2020-12-01 07:30Nyheter

Eways storsatsar med utökat team i Göteborg

Eways Göteborg

Eways stärker sin position som Sveriges största oberoende laddoperatör och anställer tre nya medarbetare i västra Sverige.

I takt med att antalet laddbara bilar ökar så stiger också efterfrågan på smarta laddlösningar för laddning av elbilar och laddhybrider i Sverige. Detta är något som laddoperatören Eways tydligt märker av och förstärker därför sin organisation i Västra Götaland. Ytterligare medarbetare inom sälj och teknisk projektledning förstärker Eways närvaro i Göteborgs-området.

På lokalkontoret i Göteborg tillträder två nya säljare och en teknisk projektledare:

• Alan Lahoni, Teknisk Projektledare, kommer närmast från rollen som konsult med en gedigen bakgrund inom fordonsbranschen, bland annat från CEVT, Scania och Volvo.
  • Gustav Myrin, Kundansvarig Säljare region väst, kommer närmast från rollen som kundansvarig på Würth Svenska AB. Gustav har en framgångsrik bakgrund som kundansvarig och som egenföretagare.
  • Rebecka Durling, Kundansvarig Säljare region väst, har en gedigen bakgrund som säljare inom bilbranschen och innan dess från fiber-branschen.

”Vi ser hur befintliga och nya kunder har ett stort ökat intresse för smart laddinfrastruktur, mycket tack vare fler laddbara bilar på vägarna. Tillsammans med Göteborg stads ambitiösa satsningar på framtidens mobilitet kan vi möta efterfrågan på ett bra sätt” säger Jörgen Synning, Regionansvarig på Eways.

Eways har sedan tidigare lokalkontor i Göteborg, Ängelholm, Karlstad och Uppsala. Även huvudkontoret i Danderyd har fått förstärkning under året med tre nya medarbetare med fokus på projektledning och digital utveckling. Med de senaste tillskotten uppgår nu teamet till 25 medarbetare. Innan årets slut kommer Eways anställa ytterligare minst tre personer för att möta den ökade efterfrågan på laddoperatörens laddlösningar.

Ämnen: Eways

Om Eways - El till alla bilar

Eways är en laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vi är en oberoende laddoperatör som hjälper våra kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda bilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer samt slutligen nedmontering och återvinning. Eways innovativa molntjänster möjliggör övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. Vi gör det lätt att ställa om från fossila bilar till elbilar. Vi finns i hela Sverige och våra kunder är privatpersoner, bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, fastighetsförvaltare, företag, stad och kommun. Välkommen till ett miljösmart samhälle med Eways!

Niclas Sahlgren
Niclas Sahlgren