2019-11-25 10:46Pressmeddelande

Eways startar samarbete med Göteborg Energi för fler elbilar

Nu krokar Göteborg Energi arm med Eways, en av Sveriges ledande leverantörer av laddlösningar för elbilar. Samarbetet gör det enklare för elhandelskunder att välja elbil och vara med i omställningen mot fossilfrihet.

– Göteborg Energi och Eways har samma intresse, nämligen att fler ska välja att köra elbil och på så sätt bidra till den fossilfria omställningen. Det känns riktigt bra att vi nu kan erbjuda våra elhandelskunder mervärde i form av en ledande leverantör som tillhandahåller hela laddlösningen från val av laddare till driftsättning, bidragsansökan, ansvar för garanti med mera, säger Roger Sundemo, VD för Göteborg Energis elhandelsbolag DinEl.

-Vi är mycket glada och stolta att vi tillsammans med Göteborg Energi gör det enklare att välja och köra elbil. Vi välkomnar alla Göteborg Energis kunder till oss med öppna armar och ser framemot att få hjälpa till med alltifrån val av laddstation till installerat & klart över hela landet, säger Niclas Sahlgren, VD på Eways.

Samarbetet lanseras i samband med elbilsmässan eCarExpo i slutet av november.