2021-06-16 06:00Pressmeddelande

Eways bygger ut Geelys laddinfrastruktur

Geely kompletterar sitt innovationscenter på Hisingen i Göteborg med en utbyggnad av laddinfrastrukturen. De 86 nya ladduttagen driftsätts nu av Eways.

Volvo Car Groups ägare, kinesiska Geely, bygger successivt ut laddnätet. Nu har ytterligare 86 laddplatser etablerats vid företagets europeiska innovationscenter i Göteborg.

- Det är riktigt kul och ett bra erkännande för Eways att ett av de ledande elbilsföretagen väljer laddlösningar från oss. Geely har stora ambitioner inom framtidens mobilitet med flertalet ledande fordonsmärken. Den satsning de gör i Göteborg är imponerande och sätter Sverige på kartan inom bland annat elbilar. Här har vi möjlighet att tillsammans utveckla ännu smartare lösningar som gör det enkelt för elbilsförare att ladda, säger Jörgen Synning, regionchef på Eways.

Eways installation av laddstationer i flera fastigheter på Lindholmen sker i samarbete med Göteborg Energi.

Geelys innovationscenter har fokus på att utveckla framtidens hållbara transporter och gör stora satsningar för att vara en drivande faktor i den utveckling som sker kring framtidens mobilitet.

För mer information: Jörgen Synning, regionchef, Eways mobil: 070-790 44 37

Niclas Sahlgren