2017-09-06 09:05Pressmeddelande

Elite Plaza Hotel i Malmö väljer Eways som laddoperatör

Elite Hotels of Sweden arbetar för att främja en hållbar utveckling. Alla kedjans hotell är miljöcertifierade av Green Key. Som ett led i miljöarbetet har Elite Plaza Hotel i Malmö installerat laddplatser för elbilar i sitt garage. Laddtjänsten levereras av laddoperatören EWAYS.

Med tanke på utvecklingen och efterfrågan från våra kunder är det för oss en självklarhet att bidra till mindre miljöpåverkan. Vi är därför mycket glada över att nu kunna erbjuda våra gäster ett smidigt sätt att ladda sina elbilar när de bor hos oss. Vi har valt Eways då de levererar en smart, tillförlitlig och effektiv laddtjänst, säger Jukka Turku, Hotelldirektör Elite Hotels i Malmö.

Att möjliggöra laddning av elbilar på hotell och andra destinationer är en viktig del i utvecklingen mot ett fossilfritt samhälle.

Det är glädjande att få samarbeta med en ledande och framåt hotellkedja som Elite Hotels. Här har vi installerat ett intelligent och skalbart laddnät och Elite kan utöka antalet laddplatser i takt med efterfrågan. Vi har en smart laddtjänst anpassad för hotell, säger Jörgen Synning, Eways Regionchef för södra Sverige.

Välkommen att ladda!