Vi är en snabbväxande oberoende laddoperatör som har förmånen att arbeta med många ledande och kompetenta kunder över hela landet. De måste alltid kunna ladda sina bilar och vi har därför en viktig roll i många människors vardag.
För att leva upp till kundernas förväntan söker vi nu en engagerad, kunnig och driven kundservicechef med placering vid vårt kontor i Stocksund utanför Stockholm.
Dygnet runt året runt!
Vår kundtjänst är öppen dygnet runt året runt. Vi har jobbat så sedan start och våra kunder uppskattar vår tillgänglighet.
Som kundservicechef är du ansvarig för vår kundtjänst i Stocksund och vårt härliga team med drifttekniker som finns i Ängelholm, Göteborg och Stockholm. Vår kundtjänst i Stockholm är också vår bas för hela vår kundtjänstleverans när vi växer i Europa.
Som Kundservicechef har du fullt mandat att driva kundservicearbetet tillsammans med ditt team. Vi arbetar mycket med nyckeltal, målstyrning och utbildning för att åstadkomma en kundupplevelse som är branschledande och utöver det normala. Du ansvarar för teamet som helhet och kommer att vara involverad i både strategiska, taktiska och dagliga frågor. Vi tror på ett aktivt och tydligt ledarskap med insikten om att det är de små och många vardagsbesluten som gör skillnad för kunden, laget och företaget över tid.
Vem söker vi?
Vi söker dig med högskoleutbildning gärna inom teknik/el/internet och som har en gedigen ledarskapserfarenhet från kundtjänstledning, gärna inom en bransch med många ärenden, t ex. mobiltelefonoperatör och i en internationell miljö. Vi söker dig som har utmärkta kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Kunskaper i tyska, norska eller finska är meriterande.
Du är en engagerad och glad person som tycker om att sätta kunden i fokus. Andra viktiga egenskaper är att du är noggrann, ordningsam och har förmåga att lära ut samt en personlighet som gillar att slutföra ärenden och uppgifter. Inför dina arbetsuppgifter är du ansvarstagande och du trivs som bäst när du får ta självständiga beslut i ett högt tempo. Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta i olika system.
Vi erbjuder
Vi har en öppen och familjär kultur som baseras på tillit och långsiktigt förtroende. Det är mycket viktigt att våra medarbetare trivs och vi erbjuder en unik möjlighet att komma in i en bransch som kommer att bli mycket stor. Förutom en marknadsmässig lön så erbjuder vi en bonus baserad på att vi når våra tillväxtmål. Vi kan också erbjuda en elbil som förmånsbil.
Kundservicechefen rapporterar till vår vd och är en tillsvidareanställning på heltid med omgående start eller enligt överenskommelse.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka ett personligt brev och CV till jobb@eways.se senast 15 augusti 2021.
Har du frågor om tjänsten eller ansökningsprocessen, vänligen kontakta vår vd Niclas Sahlgren via telefon 0708-181030.
Eways är en laddoperatör som gör det lätt för både företag och privatpersoner att välja elbil. Vi erbjuder enkel, snabb och säker laddning hemma, vid arbetsplatsen och publikt. Vi är en oberoende laddoperatör som hjälper våra kunder genom hela processen från idén om att kunna ladda bilar, hela vägen till driftsättning och övervakning av laddstationer samt slutligen nedmontering och återvinning. Eways innovativa molntjänster möjliggör övervakning, statistik, lastbalansering och betalningslösningar. Vi gör det lätt att ställa om från fossila bilar till elbilar. Vi finns i hela Sverige och våra kunder är privatpersoner, bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, fastighetsförvaltare, företag, stad och kommun. Välkommen till ett miljösmart samhälle med Eways!